Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2018-04-10 16:14:24

VĮ KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO DIREKCIJA


 

VĮ KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO DIREKCIJA

Su uostu susijusioje sankryžoje - krovininio transporto vos 4,5 procento
Detalūs eismo intensyvumo tyrimai parodė, kad tiesiogiai su Klaipėdos jūrų uostu susijusioje Baltijos prospekto-Minijos gatvės sankryžoje krovininio transporto srautai nėra dideli. Didžiausio piko metu į uostą važiuojantis transportas nesudaro net 5 procentų.
Tokias išvadas pateikė rekonstruotos Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos transporto srautų monitoringo bei ilgalaikės penkerių metų srautų prognozės rengėjai UAB „Atamis".
Ši sankryža visuose patvirtintuose teritorijų planavimo dokumentuose yra žymima kaip planuojama dviejų lygių sankryža, įgyvendinant magistralinę nepertraukiamo eismo jungtį su Baltijos prospektu iki jūrų uosto, tačiau detalaus sprendinio pagrindimo, vertinant transporto srautų pralaidumą, iki šiol nebuvo atlikta.
„Buvome gavę miesto prašymą ir mūsų, Uosto direkcijos, įsipareigojimas buvo tokią studiją atlikti, kad išsiaiškintume, kokie yra egzistuojantys transporto srautai Baltijos prospekto-Minijos gatvės sankryžoje. Taip pat buvo moduliuojami perspektyviniai srautai", - sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.  
Eismo intensyvumo tyrimai parodė, kad Baltijos prospekto-Minijos gatvių sankryža maksimalų apkrovimą patiria vakarinio piko metu, kada formuojasi nedidelės spūstys Minijos gatvės šiaurinėje dalyje ir Baltijos prospekto pietinėje dalyje. Rytinio piko metu atsiranda trumpalaikės spūstys Minijos gatvės pietinėje dalyje. Tačiau krovininio transporto srautas į uostą čia sudaro menką dalį.
„Nepaisant to, kad nagrinėjama sankryža yra tiesiogiai susijusi su jūrų uostu ir ypač Centriniu Klaipėdos terminalu, piko metu krovininio transporto srautai nėra dideli vertinant tiek absoliutiniu, tiek santykiniu dydžiu. Rytinio piko metu krovininis transportas sudaro apie 3 % eismo, vakarinio piko metu apie 4 % eismo. Santykinai didžiausia jo dalis tenka dienos pikui - 4,6 % nuo bendro transporto srauto", - teigia UAB „Atamis" projektų vadovas Marius Noreika.
Anot studijos rengėjų, Centrinis Klaipėdos terminalas (CKT) daro minimalų poveikį Baltijos pr.-Minijos g. sankryžai (rytinio piko metu jo srautas neviršija 5,5 % sankryžos apkrovimo, vakarinio piko metu neviršija 9 % sankryžos apkrovimo). Momentinės spūstys rytinio ir vakarinio piko metu yra susijusios su miesto transporto eismu. Atkreipiamas dėmesys, kad CKT pradėjus savo veiklą Klaipėdoje buvo atvejų, kad krovininis transportas sukėlė spūstis Baltijos prospekte ir kitose gatvėse. Tačiau šių spūsčių priežastis, pasak rengėjų, nėra transporto mazgų pralaidumo klausimas, jos susijusios su nepakankamo dydžio krovininio transporto laukimo zona, kuri persipildo sutrikus keltų darbui. Tad siekiama įrengti atitinkamą sunkiasvorio transporto laukimo aikštelę.
Kitų krovos kompanijų, įsikūrusių Klaipėdos uosto teritorijoje, poveikis transporto sistemai yra gerokai mažesnis. Jos atvažiuoja į savo įmonės teritoriją pakrauti ar iškrauti krovinių, todėl jų pasiskirstymas darbo dienos metu yra maždaug tolygus ir neakumuliuoja didelio transporto srauto.

Baltijos prospekto-Minijos gatvių sankryža yra svarbiausių Klaipėdos miesto susisiekimo magistralių sankirtos taškas. Baltijos prospektas yra tarptautinio transporto koridoriaus IX B (Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda), o kartu ir magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda tęsinys Klaipėdos mieste, kuriuo į Klaipėdą atvyksta pagrindiniai lengvojo ir sunkiojo transporto srautai. Minijos gatvė yra susisiekimo ašis, užtikrinanti susisiekimą su vakarine Klaipėdos dalimi ir jūrų uostu.