Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2018-05-11 20:03:30

Geriausias šių metų Junior Achievement mokinių startuolis sukūręs Kauno Žalgirio klubo mobiliąją programėlę

 

Pranešimas žiniasklaidai

2018 m. gegužės 11 d.

 

Šiandien, gegužės 11 dieną, įvyko geriausio Junior Achievement mokinių startuolio rinkimai, kuriuose dalyvavo 40 komandų, jau pripažintų regionuose. Nugalėtoja tapo Junior Achievement Mokomoji mokinių bendrovė „Make IT Simple“ iš Alytaus Švento Benedikto gimnazijos, kurianti mobiliųjų aplikacijų šablonus. Jaunimo bendrovė, kurią kuruoja jų ekonomikos ir verslumo mokytojas Modestas Raudonis, jau dabar dirba su tokiomis įmonėmis kaip Kauno Žalgirio klubas ir MT group.

 

Planuojame viską pradėti nuo nulio ir šimtu dešimt procentų geriau. Visada yra kur tobulėti, gavę sveikos kritikos norime viską padaryti dar aukštesniu lygiu. “ – savo planais ir džiaugsmu dalinasi komanda, kuri vasarą keliaus į Serbiją, atstovauti Lietuvai Europos geriausių bendrovių konkurse.

„Džiaugiuosi kuriančia Lietuva ir verslia jaunąja karta, kuri šiemet augino savo verslumo raumenis. Tai moksleiviams unikali, daug gyvenimiškų pamokų suteikusi patirtis ir būtina kiekvienam 21 amžiaus žmogui, kuris turi nuolat tobulinti savo kompetencijas šiame sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje: tai finansinis raštingumas, medijų raštingumas, inovatyvumas ir kūrybiškumas, mokėjimas mokytis, kritinis mąstymas ir analitiškumas, komandinis darbas. Tai buvo puikus projektas šioms kompetencijoms ugdyti ir tobulinti. Linkiu, kad ši patirtis moksleiviams praverstų ateityje, kuriant tikrus verslo milžinus“, - sako Jurgita Petrauskienė, švietimo ir mokslo ministrė.

Tarp geriausių šalies komandų buvo išmaniųjų programėlių kūrėjai, 3D spausdintuvo pagalba sukurti produktai, išorinės baterijos pagalba šildomi rūbai, lempiniai stiprintuvai, tautiniai aksesuarai, namų kvapai, elektros lemputėse sukurtos ekosistemos, privatumą saugantys akiniai ir kiti įdomūs produktai bei paslaugos, sukurti jaunimo mokymosi procese.

„Jaunuolių pristatytos idėjos parodė, kad šiuolaikinis jaunimas pirmenybę teikia inovacijoms, jas geba integruoti ir pritaikyti iš esmės visose gyvenimo srityse. Todėl SEB bankas siekia savo ekspertine patirtimi pasidalyti ir su jaunąja karta, padėti kurti būtent tokią pokyčiams ir inovacijoms įkvepiančią aplinką, padrąsinti aktyviai dalyvauti vaikų verslumo ugdymo stovyklose, įgyti verslo kūrimo pradmenų bei daugiau sužinoti apie inovacijų svarbą versle. Kai moksleiviai pradeda kurti dar mokyklos suole, domisi verslu, po truputį kuria verslus, galima tikėtis, kad tokia imli karta taps savo verslo savininkais arba puikiais darbuotojais. Tikime, kad artimiausioje ateityje sutiksime vis daugiau jaunų žmonių, kurie norės imtis nuosavo verslo, gebės tapti finansiškai stabiliais ir profesine prasme sėkmingesniais“, – sako SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis.

Kasmet Lietuvoje per pasaulinio Junior Achievement tinklo programas realų verslą išbando keli šimtai mokinių komandų. Šiais metais buvo įkurta 193 Junior Achievement Mokomosios mokinių bendrovės, kuriose veikė net 1228 mokinių, išplatintos 7165 akcijos.„Džiugu matyti, kad mokiniai šiandien daug dėmesio skiria vertybėms ir inovacijoms. Verslus kuria bendradarbiaudami su senelių namais, į komandas įtraukia negalią turinčius asmenis, kuriamas technologijas pritaiko savanorystės skatinimui ir taip atsigręžia į bendruomenę.  Šiandien svarbus aspektas mokiniams yra ne tik kokį verslą jie kuria, bet ir kaip jie jį kuria. Kokia pridėtinė šių verslų vertė visuomenei, aplinkai ir ekonominiam progresui“ – komentuoja Lietuvos Junior Achievement vadovė Andželika Rusteikienė.


Programa, kuri veikia per  daugiau kaip 300 Lietuvos mokyklų suteikia galimybę mokiniams dar mokyklos suole įkurti mokomąją, pagal UAB modelį veikiančią įmonę. Dalyvaudami šioje programoje jaunuoliai patiria visą realaus verslo procesą: generuoja verslo idėją, įkuria bendrovę, kuria verslo, marketingo, finansų planus, juos įgyvendina, vysto ir plėtoja produktą, atsižvelgdami į savo klientų poreikius, o mokslo metų gale uždaro bendrovę, atsiskaito su akcininkais ir pateikia veiklos ataskaitą.

Antrepreneyrstės įgūdžių suteikimas šiandiena būtinas kiekvienam žmogui – gebėjimas dirbti komandoje, efektyviai planuoti savo laiką, prisiimti atsakomybę, kritiškai vertinti situaciją ar kūrybiškai ieškoti sprendimų – visą tai būtini įgūdžiai kiekvienam Lietuvos piliečiui. Tarptautinių tyrimų duomenimis įrodyta, kad Junior Achievement programų abiturientai įgauna šiuos įgūdžius, yra linkę net 3-6 kartus dažniau kurti verslą po mokyklos. Net baigus mokyklą dar po 8-15 metų vis dar lengvai įsilieja į darbo rinką. Todėl organizacija kelia sau tikslą antreprenerystės įgūdžių suteikti kiekvienam Lietuvos jaunuoliui.

  Kiekvieną pavasarį geriausi šalies Junior Achievement mokinių startuoliai susirenka į finalinę mugę. Šio renginio metu yra išrenkama geriausia bendrovė. Nugalėtoją renka kompetentinga komisija, sudaryta iš verslininkų ir kitų savo srities profesionalų. Geriausia Junior Achievement mokomoji mokinių bendrovė nustatoma sumuojant surinktus taškus už tris konkurso dalis: interviu, stendą, ataskaitą ir prezentaciją. Šiais metais vertinimo komisijoje dalyvavo Lietuvos Junior Achievement mecenatas SEB bankas, Topo Centras, Coca-Cola HBC Lietuva, Liudvikas Andriulis, Lietuvos Marketingo asociacija, JAV ambasada, LR Švietimo ir mokslo ministerija, LR Ūkio ministerija, Barclays, Versli Lietuva, Verslo žinios, ESO - Energijos skirstymo operatorius ir kitos įmonės, organizacijos bei institucijos.

Moksleiviška veikla ruošia rimtai ateities karjerai, todėl bendrovėms taikomi profesionalūs kriterijai. Interviu metu vertinamas gebėjimas parduoti prekę, supratimas apie prekės aktualumą, problemą ir konkurentus. Taip pat, labai svarbu komunikaciniai įgūdžiai, kurie leidžia greitai ir aiškiai atsakyti į komisijos klausimus. Vertinant stendą atsižvelgiama į bendrą vizualumą, įvaizdžio suderinamumą su produktu ir komandinę atmosferą. Ataskaitose svarbu jų teisingas pateikimas, išvados ir įgytos žinios bei ateities perspektyvos. Sėkmingam verslui yra labai svarbus teisingas prekės pateikimas, todėl daug dėmesio skiriama bendrovių prezentacijoms.