Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2018-05-15 11:06:31

Personalo specialistė: nuolatinis tobulėjimas – šių dienų darbuotojo vizitinė kortelė

Dabartinėje dinamiškoje darbo rinkoje, kai nuolat kinta ne tik technologiniai, bet ir žinių vadybos metodai, kad įmonė išliktų konkurencinga, ji turi tapti nuolat besimokančia organizacija. Pasak finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ personalo vadovės Virginijos Pipirės, ilgametė darbo patirtis nebėra svarbiausias veiksnys, nusakantis darbuotojų kompetencijas, – dabar stipri tik nuolat besimokanti komanda, todėl, tai suprasdami, specialistai negaili nei laiko, nei finansų savo žinioms atnaujinti.

 

 

Profesinis mokymasis turi tapti gero darbuotojo rutina

 

 

„Darbo rinkoje jau dabar didžiausią dalį sudarant Y kartai bei ateinant naujai Z kartai, darbdaviai priversti susitaikyti su pakitusia lojalumo samprata, nes šių kartų ištikimybė darbovietei visiškai kitokia nei X kartos atstovų. Dabartinių darbuotojų pagrindinis keliamas reikalavimas darbui – galimybė tinkamai išnaudoti visas savo turimas kompetencijas ir mokytis profesinių paslapčių iš kolegų bei vadovų. Ilgametė darbo patirtis nebėra pagrindinis gero darbuotojo apibūdinimas, nes dabar pranašesni tie, kurie sugeba greitai įgyti naujų žinių ir jas nuolat atnaujina. Kad komanda spėtų koja kojon su rinkos naujovėmis ir būtų pajėgi vykdyti jai iškeltus tikslus, kiekvienas jos narys turi nuolat tobulėti tiek įmonės, tiek savo iniciatyva. Gera pripažinti, kad nauja karta šias galimybes pilnai išnaudoja“, – apie darbo rinkos specifiką pasakoja V. Pipirė.

 

 

Tai patvirtina ir 2017 m. „Delloite“ atlikto milennium kartos tyrimo duomenys: 30 šalių apklausus daugiau nei 8 tūkst. šios kartos atstovų paaiškėjo, kad didžiausią įspūdį jauniems darbuotojams kelia įmonės suteikiamos galimybės nuolat tobulėti ir ugdyti profesinius įgūdžius. Kaip didžiausią įmonės vertybę tai nurodė 31 proc. apklaustųjų. Tyrimo metu paklausus, kokį patarimą jie duotų po jų ateisiančiai kartai, milennium atstovai dažniausiai nurodė nuolatinį tobulėjimą ir mokymąsi iš kitų – anot jų, tai pagrindinė savybė, leidžianti pasiekti norimą karjerą.

 

 

Pasak „Mokilizingo“ personalo vadovės V. Pipirės, norint rinkoje išlikti paklausiam, nebepakanka bazinių žinių – kad galėtum geriau realizuoti savo karjeros planus, būtina sekti visas profesinės srities naujienas ir nuolat atnaujinti savo įgūdžius, tai netgi turėtų tapti savotiška rutina. Pasak jos, tik taip galima tapti geidžiamu darbuotoju, ieškomu geidžiamo darbdavio.

 

 

Tiesa, norintys profesiškai tobulėti darbuotojai dažnai susiduria su sunkumais rinkdamiesi iš siūlomų mokymų gausos. Tad kuriuos mokymus pasirinkti? Kaip teigia personalo specialistė V. Pipirė, svarbiausia aiškiai įsivardyti, dėl kokių priežasčių norima kursus lankyti – įgyti žinių ar gauti sertifikatą. Pasak jos, Lietuvoje dažniausiai klaidingai sertifikato turėjimo faktas prilyginamas turimoms kompetencijoms, nors realybėje tai nebūtinai sutampa.

 

 

Į ką atkreipti dėmesį renkantis profesiškai naudingus mokymus?

 

 

Užuot aklai naršius internete, pirmiausia reikėtų įsivardyti, kokios srities mokymų reikia, ir įvairiuose socialiniuose tinkluose ieškoti būtent tokių profesinių grupių. Taip ne tik bus galima sužinoti apie aktualius rinkoje siūlomus kursus, bet ir išgirsti juose apsilankiusių žmonių nuomones bei vertinimus – tai padės apsispręsti, ar pasirinkti mokymai tikrai leis profesiškai tobulėti.

 

 

Ir svarbiausias kriterijus – žinių perteikimo forma, todėl, pasak V. Pipirės, taupantys laiką „Mokilizingas“ specialistai renkasi vis populiaresnius audio mokymus, kuriuos galima klausyti pakeliui į darbą ar komandiruočių metu traukiniuose ir lėktuvuose. Sparčiai tarp jų populiarėja ir mikromokymaitrumpi mokymai, leidžiantys atnaujinti žinias labai specifinėse srityse, bei personalizuoti mokymai, kai besimokantieji gauna jiems pritaikytą turinį, padedantį spręsti tuo metu aktualias problemas.

 

 

Kaip teigia V. Pipirė, darbe ji dažnai sulaukia klausimų iš kolegų, į ką derėtų atkreipti dėmesį renkantis tobulinimosi kursus, tad dažniausiai patardama išskiria šiuos niuansus:

 

 

 

 

Apie UAB „Mokilizingas“:

Per 19 veiklos metų Lietuvoje finansinių paslaugų bendrovė „Mokilizingas“ įgijo didelį vartotojų pasitikėjimą – 7 iš 10 bendrovės klientų paslaugomis naudojasi du ir daugiau kartų. Įmonės klientais jau yra tapę beveik 900 tūkst. Lietuvos gyventojų, kurie pasirašė daugiau nei 2 mln. sutarčių. Įmonė visoje Lietuvoje turi daugiau nei 2300 paslaugų partnerių, o per metus iš viso sudaroma daugiau nei 35 mln. eurų vertės naujų finansavimo sutarčių.