Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2018-10-08 12:01:48

„Mazda" nustebins: elektromobilis su rotoriniu varikliu

2020-aisiais „Mazda" įsilies į elektromobilių srautą su originaliu sprendimu

 

Leverkuzenas, 2018 m. spalio 8 d. 2020 metais jie pasirodys: pirmasis „Mazda" automobilis ir pirmasis pasaulyje vadinamasis „range-extender" (padidinto atstumo) elektromobilis su rotoriniu varikliu, naudojamu papildomam įkrovimui. Šios transporto priemonės taps naujai paskelbto koncerno plano „Susitainable Zoom-Zoom 2030" dalimi.  

 

„Zoom-zoom" „Mazda" gerbėjams gerai žinomas garsas. Taip skamba koncerno siekis visus savo automobilius kurti taip, kad važiuoti jais būtų tikras malonumas. Elektromobiliai netaps išimtimi.

 

Padidinto atstumo elektromobilis turės nediduką ir labai lengvą rotorinį variklį, kuris startuos tuomet, kai baterijoje liks nedaug elektros energijos - vidaus degimo variklis nevarys ratų, o suks generatorių, kuris papildys akumuliatorių energija. Maža to, planuojama, kad rotorinio variklio degalai bus ne benzinas, o suskystintos LPG dujos.

 

„Mazda" planuoja, kad 2030-aisiais koncernų automobilių gamoje 95 proc. užims hibridiniai automobiliai, kuriuose veiks elektros ir vidaus degimo variklių kombinacija. Likusieji 5 proc. bus tikrieji elektromobiliai. Todėl koncernas tęs savo „SKYACTIV" šeimos vidaus degimo variklių tobulinimą. Naujausios šio proceso pavyzdys - „SKYACTIV-X" variklis, kuriame degalų mišinys užsidega nuo slėgio, panašiai kaip dyzeliniame variklyje.

 

„Mazda" taip pat pasirengusi iki 2030-ųjų 50 proc. sumažinti gaminamų automobilių anglies dvideginio emisiją, o iki 2050-ųjų - 90 proc. Koncernas pažymi, kad elektromobilių gamos plėtra priklausys ir nuo to, kaip pasaulyje keisis elektros energijos gamybos principai - nėra daug naudos gamtai iš elektromobilių, jei jiems reikalingą elektros energiją gamina taršios jėgainės.

 

Šiuo metu automobilių industrija eksperimentuoja su įvairiomis alternatyvių degalų rūšimis, tokiomis kaip gamtinės dujos, LPG, vandeniliu, ar net biodegalais iš mikroskopinių dumblių. „Mazda" pastarųjų degalų tobulinimą laiko labai svarbiu faktoriumi, siekiant neutralizuoti anglies dvideginio emisiją vidaus degimo varikliuose, todėl bendradarbiauja su Tokijo technologijų institutu ir Hirosimos universitetu.

 

Tokiu būdu koncernas siekia ne tik išnaudoti naujo tipo automobilių pranašumus, bet ir siekti, kad šios transporto priemonės atitiktų griežčiausius aplinkosaugos reikalavimus. Dar daugiau - jos turi būti sukurtos laikantis „Mazda" vairavimo malonumo ir „Jinba Ittai" (kai automobilis ir jo vairuotojas yra vienis) projektavimo ir kūrybos filosofijos.

 

Apie „Mazda Motor Corporation"

Japonijos automobilių koncernas „Mazda Motor Corporation" savo veiklą pradėjo kaip kukli „Toyo Cork Kogyo Co. Ltd." bendrovė 1920 metais. Pirmąją transporto priemonę pagamino 1931 metais - tai buvo triratis prekių išvežiojimui skirtas motociklas. Pirmąjį automobilį „Mazda" pagamino 1960-aisiais. 1967 metais pradėjo pirmojo automobilio su rotoriniu varikliu gamybą. Šiuo metu gamina lengvuosius ir komercinius automobilius bei jų komponentus trijose gamyklose Japonijoje, taip pat JAV, Kinijoje, Taivane, Tailande, Filipinuose, Zimbabvėje, Pietų Afrikos Respublikoje, Ekvadore ir Kolumbijoje. Koncerne dirba daugiau nei 38 tūkst. žmonių, jo pardavimai viršija 22 mlrd. eurų.

 

 

 

Apie „Inchcape Motors"

Jau dešimt metų Lietuvoje veikianti bendrovė „Inchcape Motors" yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė šalyje. Lietuvoje „Inchcape Motors" atstovauja „Ford", „Hyundai", „Jaguar", „Land Rover",  „Range Rover", „Mazda" ir „Mitsubishi" automobilių gamintojus.

„Inchcape" - viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių. 170 metų sėkmingai veikianti 29 pasaulio valstybėse, bendrovė verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape" siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape" akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.

 

 

Daugiau informacijos:                            

Justė Šataitė

„Inchcape Motors"

8 5 2168226

Juste.sataite@inchcape.lt

 

 

                    




 
Bendrinti