Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2018-10-18 13:43:53

Kapų žvakėms - griežti lietuvių kriterijai: rūpi ne tik dizainas, bet ir sudėtis

Informacija žiniasklaidai                                

2018 m. spalio 18 d.

 

Nors iki Vėlinių - dar pora savaičių, pagerbti išėjusius Anapilin lietuviai intensyviai ruošiasi jau dabar. Prekybininkų duomenimis, kapams skirtų prekių paklausa pastebimai auga nuo pat rugsėjo mėnesio, o perkamiausiomis jų išlieka įvairios kapų žvakės. Šias pirkėjai renkasi paisydami kelių kriterijų - atsižvelgia ne tik į numanomą degimo trukmę ar dizainą, bet ir į tai, iš ko žvakė yra pagaminta.

Vėlinėms ruošiasi iš anksto

„Tai, kad ruoštis Vėlinėms lietuviai skuba iš anksto, jau kelerius pastaruosius metus vyraujanti tendencija. Rinkdamiesi iš daugiau nei 50 rūšių žvakių kapams nuo 0,19 iki 9,99 eurų už žvakę, vien šių metų rugsėjį „Maximos" klientai įsigijo daugiau negu 500 tūkst. kapų žvakių, o tai yra kone dvigubai daugiau nei per tą patį mėnesį pernai. Dar intensyviau kapų žvakių paklausa ėmė augti nuo pirmos spalio savaitės ir, remiantis apsipirkimo tendencijomis, piką dar tik pasieks mėnesio pabaigoje. Sulig spalio pradžia padidėjo ir kitų kapams skirtų prekių pardavimai: pirkėjai suskubo įsigyti žibintų, dirbtinių gėlių ir gyvų augalų bei kitų atributų", - sako Vilma Drulienė, „Maximos" komercijos vadovė.

Labiausiai mėgsta klasiką

Tuo tarpu žvakių gamintojai pastebi, kad bėgant metams auga ne tik kapų žvakių paklausa, bet ir vartotojų lūkesčiai. Anot kapų žvakes „Maximai" tiekiančios bendrovės „Geralda" direktoriaus Gintauto Igario, žvakes pirkėjai renkasi paisydami vis daugiau kriterijų, kurie išryškina vyraujančias tendencijas.

„Kapų žvakes „Maximai" tiekiame jau beveik 20 metų, todėl turėjome daug laiko pirkėjų poreikiams įvertinti. Susidaro įspūdis, kad didžioji dalis pirkėjų Lietuvoje - gana konservatyvūs: jau eilę metų daugiausiai parduodama būtent klasikinio tipo kapų žvakių - vidutinio dydžio, baltos spalvos, ilgai degančių. Tokių žvakių pardavimai ne tik nemažėja, bet tik auga", - sako G. Igaris.

Svarbiausia - degimo laikas

Pasak žvakių gamintojo, svarbiausia pirkėjams yra tai, kad kapų žvakės kuo ilgiau degtų. „Kadaise kapų žvakės degdavo palyginus trumpai - 4, 6 ar 10 valandų. Dar prieš maždaug trejus metus žmonės pirkdavo tokias, kurios degdavo maždaug parą. O dabar žvakės kapams gali išdegti ir dar ilgiau: dažniausiai - 36 valandas, bet sparčiai auga net dvi paras galinčių degti žvakių paklausa", - sako G. Igaris.

Anot „Geralda" vadovo, kaip ilgai žvakė degs priklauso ne tik nuo to, kaip smarkiai pučia vėjas ir koks yra žvakės dangtelis, bet ir nuo to, iš ko žvakė yra pagaminta. „Savo ruožtu atsisakome anksčiau įprastai naudoto parafino. Dabar apie 80 proc. žvakės sudėties sudaro biologinės kilmės medžiagos, o tai smarkiai prailgina jų degimo laiką. Pirkėjams tai svarbu, todėl į gamybai naudojamas žaliavas jie atsižvelgia", - pasakoja G. Igaris.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad pastaraisiais metais vis populiarėja žvakės su keičiamais įdėkliukais. „Tai - aplinkai draugiškesnis sprendimas, kai tą patį žvakės dėkliuką galima naudoti kelis kartus, na o pačią žvakę reikia pakeisti. Tokie dėkliukai „Maximos" parduotuvėse parduodami atskirai", - sako G. Igaris.

Pasirinkimą lemia ir kultūra

Bendrovės „Geralda" direktorius skaičiuoja, kad bemaž 90 proc. „Maximai" tiekiamų kapų žvakių yra baltos spalvos. Tačiau galimi ir kitokie spalvų variantai - antras pagal dažnumą pirkėjų pasirinkimas yra raudonos spalvos žvakės, perka ir geltonas ar žalias.

„Per ilgus darbo metus pastebėjome, kad ryškesnių spalvų žvakės labiausiai perkamos Lietuvoje gyvenančių kitataučių - tai lemia tradicijos, kultūra. Ypač gerai tokie įpročiai atsiskleidžia nagrinėjant žvakių pardavimus Vilniuje: sostinėje gyvena nemažai kitataučių, todėl įvairių spalvų žvakių čia parduodama daugiau. Tuo tarpu kituose miestuose kone besąlygiškai vyrauja balta spalva", - sako G. Igaris.

Galiausiai, pasak jo, renkantis kapų žvakes, pirkėjams Lietuvoje svarbu ir jų dydis. Pastaraisiais metais pačios populiariausios yra vidutinio dydžio žvakės - tokios, kurių aukštis yra iki 15 cm, o tai, anot vadovo, kitokia tendencija nei vyraujanti kaimyninėse šalyse.

„Vidutinio dydžio žvakių parduodama akivaizdžiai daugiausia. Dalis pirkėjų prioritetą teikia didesnėms žvakėms, tačiau jų parduodama pastebimai mažiau. Na, o mažų žvakių pastaraisiais metais lietuviai beveik visai nebesirenka, priešingai nei, pavyzdžiui, latviai, kurie tokių nuperka daugiausia", - sako G. Igaris.

Apie bendrovę „Maxima"

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima" stiprybės - mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT" yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos" parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

 

 

Daugiau informacijos

Ernesta Dapkienė

„Maximos" komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė

Mob. +370 611 43548

El. paštas ernesta.dapkiene@maxima.lt




 
Bendrinti