Pranešimai spaudai

Grįžti į pranešimų sąrąšą Viskas  Politika  Verslas  Teisėtvarka  Kultūra  Sportas  
ELTA už šio pranešimo turinį ir kalbą neatsako.
2019-01-11 07:48:17

Agnė Širinskienė: „Netikrų žinių kūrimas apie LRT įstatymo pokyčius tampa norma?"

Agnė Širinskienė: „Netikrų žinių kūrimas apie LRT įstatymo pokyčius
tampa norma?"


Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Seimo narė Agnė
Širinskienė sako, jog vertinant viešumoje skleidžiamą informaciją apie
LRT įstatymo pakeitimus, teisininkams susidaro įspūdis, kad šis
klausimas pernelyg politizuojamas ir tampa vienu iš netikrų žinių
pavyzdžių.

„Susidaro įspūdis, kad arba Seimo nariai ar asmenys, kurie pateikinėja
viešą nuomonę apie projektus, neskaito LVŽS frakcijos narių
registruoto LRT įstatymo teksto, arba dėl sunkiai paaiškinamų
priežasčių skleidžia atvirą dezinformaciją", - teigia A. Širinskienė.

Taip ji komentuoja pasirodžiusius teiginius, neva „nauja LRT
ombudsmeno pareigybė gali tapti įrankiu politizuoti ir valdyti LRT
turinį", nes „yra sukuriama atskira institucija, skirta vienam
žiniasklaidos kanalui". Tuo tarpu Seimo narių registruotame projekte
ombudsmenas ne tik nėra institucija ar padalinys - tai LRT
darbuotojas, kurį skirtų LRT taryba, jokiems politikams nedalyvaujant.
Be to, tokia galimybė derinta su LRT ir tam buvo pritarta.

„Iš piršto laužti ir teiginiai, esą LVŽS  kalba apie depolitizavimą,
bet įstatymo projekte siūlo, kad Kultūros komitetas kviestų pirmąjį
Tarybos posėdį ir organizuotų naujos Tarybos sudarymą, jeigu visa
Taryba atsistatydina". Ši norma yra jau galiojančiame įstatyme, jos
niekas naujai nesukūrė. Visi visada puikiai suprato, kad turi būti
subjektas, kuris LRT Tarybos atsistatydinimo atveju paragintų
institucijas deleguoti asmenis į šią tarybą  ar sukviestų į pirmąjį
posėdį narius, kurie dar net nėra išrinkę Tarybos pirmininko. Kai
dvidešimt metų ši norma buvo įstatyme, jos niekas net nepastebėjo, nes
jos neprireikė - nebuvo tokios situacijos praktikoje, o  kai ji buvo
perkelta į LVŽS frakcijos registruotą projektą - iš karto tapo įrankiu
įvairioms manipuliacijoms", - sako ji.

Seimo narė nerimauja, kad pastaruoju metu, opozicijos komunikacija
dažnai prasilenkia su teisiniu vertinimu.

„Manau, kad turėtume konkuruoti idėjomis ir darbais, o ne tuo, kas
paskleis kiek įmanoma daugiau dezinformacijos apie politinį konkurentą
ar jo darbus. Žinoma, visuomenei atsirinkti, kuri informacija yra
paremta teisingas teiginiais, o kuri yra netikra žinia,  tampa
sudėtinga", - pastebi Seimo narė.

A. Širinskienės teigimu, melagingos naujienos yra skleidžiamos apie
daugelį LRT įstatyme esančių pasiūlymų. Pavyzdžiui, taip nutiko ir su
teiginiais, esą „valstiečiai" politizuoja LRT - kai tuo tarpu
„valstiečiai" net 4 LRT tarybos narių vietas siūlo skirti universitetų
atstovams, kad mokslininkai galėtų prisidėti prie LRT tarybos veiklos.
Keturios vietos universitetų atstovams atitektų sumažinus Seimo ir
Prezidento deleguojamų asmenų skaičių.

„Visuomenei, kuri tikisi iš politikų tikros informacijos, LVŽS siūlo
domėtis teisės aktais ir juos aiškinančiais dokumentais, o ne politikų
komentarais, kuriuose paprastai nėra jokių pasiūlymų, tik melaginga
informacija paremta kritika. Tačiau ir politikai turėtų nešti didesnę
moralinę atsakomybę už skleidžiamus faktus ir susimąstyti dėl savo
teisinio raštingumo lygio",  - sako ji.

Agnė Širinskiekė primena, kad atliekant LRT tyrimą, LRT vadovybė
patvirtino, kad LRT neužtikrino tinkamo valstybės biudžeto naudojimo.
Pastabų LRT ūkinės ir finansinės veiklos reguliavimui turėjo
Specialiųjų tyrimų tarnyba, pažeidimus fiksavo Viešųjų pirkimų
tarnyba. Poreikis keisti LRT įstatymą kilo po viešumoje pasirodžiusių
faktų, kad valstybės lėšos LRT naudojamos galimai  neskaidriai, nebuvo
užtikrinta tinkama valstybės lėšų naudojimo kontrolė. Politikų
bandymus visuomenei parodyti, kad pokyčių LRT nereikia, A. Širinskienė
vadina akivaizdžiu populizmu ir pataikavimu dabartinei LRT tarybai bei
vadovybei.

 




 
Bendrinti